Vuokralaisten tai asukkaiden vaihtuessa tulisi yleensä huolehtia seuraavista asioista:
- muuttoilmoituksen tekeminen huoltoyhtiöön (jos talossa on huoltoyhtiö). Huoltoyhtiöt pitävät kirjaa talon asukkaista ja huolehtivat porraskäytävän ja ovikyltin nimien vaihdosta. Uusien asukkaiden voi ohjeistaa itse olemaan suoraan yhteydessä taloyhtiön huoltoyhtiöön, jonka tiedot löytyvät yleensä ilmoitustaululta.
- asukkaiden lukumäärän ilmoittaminen Yaden asiakaspalveluun vesimaksuja varten. Vesimaksut tai vesimaksuennakot peritään yleensä huoneistossa asuvien henkilöiden lukumäärän mukaan.
- mahdollisten saunavuorojen, pesutuvan tai autopaikkojen varaaminen asiakaspalvelusta
- mahdollinen vesimittaritasaus, jos huoneistossa on kulutukseen perustuvat vesimittarit käytössä. Erillisestä vesimittarin tasauksesta, muuten kuin taloyhtiön toimesta yleensä 1-2 kertaa vuodessa, peritään erillinen maksu.